Klient zdecydował się na wymianę wszystkich głośników. Moim zdaniem jedyną słuszną ścieżką jest wybór komponentów z linii Match produkcji Audiotec Fischer. Są to zestawy dedykowane do każdego modelu BMW i Mercedesa.
Wśród głośników znajdujemy:
- głośnik centralny,
- zestaw odseparowany ze zwrotnicą do drzwi przednich,
- 200 mm subwoofery podfotelowe wysokiej mocy,
- zestaw koaxialny montowany w tylnych drzwiach,
- 25 mm tweeter z jedwabną kopułką na drzwi przednie,
- głośnik średniotonowy w rozmiarze 100mm również na drzwi przednie.
Z racji, że jest to zestaw dedykowany, integruje się on z autem bez żadnych przeróbek i modyfikacji. Po demontażu głośnika fabrycznego można bez przeszkód wpiąć w instalację audio głośniki Match. Jest to ogromny atut przy zmianie nagłośnienia w autach leasingowanych lub w wynajmie długoterminowym. Dzięki temu istnieje możliwość bez większych przeszkód zdemontować zestaw po zakończeniu wynajmu.
Wzmacniaczem, który zasila nam cały system, jest produkt z najnowszej linii Match – 8DSP, który jest zintegrowany za pomocą dedykowanej wiązki, dzięki czemu nie wymusza zmian w okablowaniu i systemie, zatem wpięcie odbywa się na zasadzie plug&play. Jedynym ważnym czynnikiem dla dobrego zasilania systemu jest doprowadzenie kabli zasilających bezpośrednio z akumulatora. Wzmacniacz bezinwazyjnie zamontowaliśmy na spodzie bagażnika. Z racji, że sprzęt pochodzi z najnowszej linii Match, obsługuje on oprogramowanie PC Tool 5.0.
Jak to gra?
Przebicie zestawu fabrycznego nie jest zbyt trudne, aczkolwiek trzeba to zrobić z głową. Wpięcie i wystrojenie całego zestawu Match daje nam już poczucie, że będzie się działo. Opracowanie dźwięku za pomocą wzmacniacza z procesorem pokazało, że brzmienie zdecydowanie przewyższa jakość topowego systemu stosowanego w BMW od Bowers & Wilkins, gdzie w katalogu doposażeń niemieckiego producenta kosztuje on niemal 30 tys zł. Tutaj za niespełna połowę tej kwoty otrzymujemy nieporównywalną jakość dźwięku. Górne części pasma są łagodne i aksamitne, dźwięk nie ostrzy, jest nasycony subtelną średnicą, gdzie przejawia się to na żeńskich wokalach. Trzeba przyznać, że bardzo przyjemnie się tego słucha. Dzięki zastosowaniu procesora DSP jesteśmy w stanie całą scenę dźwiękową rozciągnąć na desce rozdzielczej z zachowaniem pozornych źródeł dźwięku, mamy możliwość zlokalizowania poszczególnych instrumentów jak i wokali. Cały system gra również z zaskakującą dynamiką. 20cm suby podfotelowe dają niezły popis głębokości jak i kontroli niskich tonów.
Takim dedykowanym zestawem można upgrade’ować systemy we wszystkich modelach BMW. Identycznie sytuacja wygląda w Mercedesie, gdyż Audiotec Fischer produkuje głośniki dedykowane do wielu modeli tych aut.
Zapraszamy do galerii z montażu audio w tym pięknym BMW.